HejEmma.blogg.se

2013-03-10
15:49:00

Söndag
Sitter i skrivades stund på hemlig ort. Vilken ort då undrar ni säker? Ja men som jag skrev HEMLIG för i helvete. Varför lyssnar ni inte för!?
 
However. På väg till denna hemliga ort så gick jag och tänkte på hur härligt det är med sol just nu, i denna underbara stad samtidigt som jag tränade med min kära lille vovve så ser jag hur ett par barn springa runt och leker på en byggarbetesplats, presseningar plankor och säkert en och annan LIVSFARLIG jävla spik också. 
Det är säkert jätte kul att gå ut och leka när det är sol och fint väder, det skulle jag också göra ifall jag var en liten skitunge. Men come on, leka på en byggarbetsplats?! 
 
Jag skulle inte bli ett dygg förvånad ifall det står i kommunens lokala tidning om två veckor att tre barn oturligt nog avled under en lekstund. Det som då inte står att barnen hittade på en arbetes plats som behöriga äga ej inträdde till!
Man kan hur lätt som helst ifrågasätta vart föräldrarna var när detta hände? Ja dom var väl säkert hemma och gjorde middag, gick ut med hunden eller idkade samlag med sin partner. vem fan vet. Barnen var tillräkligt stora att torka sig själv i röven och tillräkligt stora för att gå till ICA själv. Därmed tillräkligt stora att gå ut och leka på egenhand. 
Men är dom tillräkligt stora mentalt att ta beslut om vad som är farligt eller ej? Bara för att ett barn är redo att gå till ICA själv betyder inte det att dom kan skillnaden mellan Bra/dåligt Rätt/fel farligt/ofarligt. 
Det är det som många föräldrar inte riktigt tänker på. Dom har daltat med barnen i xantal år och är bara glada för att slippa se dom en timme eller två. Men med det ansvaret så måste föräldrarna även ha bankat lite vett i skallen på ungarna. 
 
Men det sagt se till att banka in lite vett i skallen på era ungar innan ni släpper iväg dom, var ingen jävla curling förälder! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: