HejEmma.blogg.se

2013-07-06
23:22:00

Svag
Att må bra är något som många tar förgivet! Och att andra mår bra är också något många (även mig själv) tar förgivet. 
 
Varför är det så? Det är tabu i vårat samhälle att säga att man inte mår bra, har tänkt väldigt mycket på detta sedan förra gången jag tog upp detta ämne. Det är verkligen inte okej att säga att man mår dåligt! För då är man svag som person! Jag är så Trött på att höra att man är svag eller vek när man säger att man mår dåligt, att man har "gått in i väggen" att man har det trasligt i privatlivet. 
 
Jag är så himla trött på att höra sådana saker! Jag anser inte att man är svag när man erkänner att man inte mår bra.
När någon frågar "Hur mår du idag?"-  Ska man ljuga på den frågan för att personen i fråga orkar/vill inte höra svaret? Har "Hur mår du idag?" blivit en hälsningsfras och inte ett sätt att genuint fråga hur DU mår? När jag frågar hur en person mår så gör jag det för att jag vill visa att jag bryr mig, inte att jag är nyfiken på snaskig info om den personens privatliv, utan för att jag bryr mig. 
 
Skulle aldrig i min vildaste fantasi använda "Hur mår du?" som en hälsningsfras. Varför inte bara säga återta "Hejet" igen? 
 
Och sen detta med att man inte kan ta upp en konversation om ett ämne med risk för att personen är känslig, vad är det för BS egentligen? Är det en konversation som man måste ha så får personen som är känslig ta det, man kan inte gå runt på tå runt en person som är känslig. Det fungerar inte i längden och blir ohållbart
 
 
   .
 
Men till något mer positivare, Kay bajsar som han ska och det gör jag med. Tihi. 
Och den underbara känslan av när man är kissnödig, och så får man en rysning som är lika underbar som 100 orgasmer. Oh
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: