HejEmma.blogg.se

2013-07-09
10:10:00

Manipulativ
Att personer ändrar sig är något som är välkänt vid detta lag. Man ändrar sina vanor, sina åsiker och även hur man själv ser ut. Det är inte ovanligt att ändra sig, för vad är livet om man inte får ändra sig? 
 
Men detta med att man kallas hycklare, lögnare och manipulativ när man ändrar åsikt eller livstil anser jag vara ganska patetiskt. Får då säger man indirekt att man inte får ändra sig, för annars är man något man inte är, att man går imot sig själv. 
 
Jag ljuger om jag funderat på detta länge, kom och tänka på det för bara ett par minuter sedan om jag ska vara helt ärlig, sitter i soffan hemma efter att ha jobbat natt. Tittar runt på youtube och hamnar mitt i ett jävla internetdrama. 
Där konceptet är att en person som ändrar sig allt eftersom denna person blir bevisad "fel" och erkänner sina fel, men då blir denna person kallas lögnare och sociopat
När denna person sedan förklarar hur allt ligger till så blir denna person kallad manipulativ . Att vara bra på att tala och diskutera tycker inte jag är manipulativt. Då borde jag också bli kallad manipulativ för jag är bra på att föra mig och tala för mig själv och diskutera. 
 
Det jag egentligen vill komma fram till är - Hur än en människa är så förväntar andra sig att man inte ska förändras för det är inte "normalt". Trotts att det är fullkomligt normalt att ändra sig, sina åsikter och så vidare och så vidare. Man växer och ser tillbaka på sina misstag och kan lära sig utav dem. För någongång så kommer man att göra rätt.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: