HejEmma.blogg.se

2013-06-23
09:30:56

Är jag ensam om detta?
Jag är inte ensam om att ha sånna där dagar då man känner sig tillfreds med sitt utseende, och vissa dagar så  känns det som om man är den fulaste personen i hela världen? Tycker att det inte är något fel med att säga att "Idag känner jag mig ful" eller "idag känner jag mig fin".
Det är ganska starkt faktiskt att säga vad man tycker! 
För att, i dagens samhälle så får alla stämplen attention whore när dom säger att dom känner sig fula för att få medlidande. Det är inte så! Alla har rätten att säga att dom känner som dom gör, fula eller fina. 
Sen håller jag med om att det är irriterande när samma person säger hela tiden "usch vad ful jag är idag" när dom så klart och tydligt vill höra "Nej då gumman du är ju JÄTTE FIIIIN HIIHIHI" 
Man har all rätt i världen att säga att personen är ful ifall dom håller på så. Ingen ide att säga imot när dom säger det flera gånger per dag. 
 
Men ja, dom personer som håller det till en normal nivå - Varför är det så svårt att säga att man känner sig ful? eller fin? 
Är det för att risken finns att få stämpeln attention whore som man inte vågar vara öppen med hur man känner?
Har det något att göra med ifall personen har dåligt självförtroende? 
Rätta mig gärna ifall du tycker jag har fel, men detta är så som jag känner, och detta kanske inte är det mest sammanhängande inlägget jag skrivit heller för den delen, men äsch det är ju söndag för fan och klockan är bara 9:30 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: