HejEmma.blogg.se

2013-04-26
10:05:37

skoj!
Man känner sig rik ett par timmar, sen är man mindre rik igen. 
 
Fast det beror ju helt på vad man menar som "rik". Jag är ju betydligt rikare än min bror som inte betalar några räkningar, men "fattig" om man jämför med min kollega som bara har ett fåtal räkningar. 
 
Det jag har märkt när jag pratat med mina vänner och andra personer att folk tror att jag är fattig och kan inte hantera mina pengar? Vilket jag tycker är konstigt för jag har en lägenhet som jag lyckats behålla, jag har en hund som har alla nödvändigheter så som mat, foder leksaker och alla veterinär sprutor. Han är inte vanvårdad på något som helst sett. Vilket han borde vara ifall jag är "fattig". Och att jag kan ge mig själv mat på bordet varje dag. Det är ju inte lyxmåltider så som hummer och vitlöksås, men mat som man klarar sig på och ger näring och energi. 
 
Sen finns det ju sådana månader då man nätt och jämt klarar sig. Jag hade två sådana i december och Januari. Fick en känga av en person som sa att jag inte unde hålla mina pengar då, vilket jag tycker är en aning omoget för det är under dom två månaderna då ALLA har lite pengar. Även min vän som har "rik" hade lite pengar då och vad betyder det? ALLA har mindre pengar än vanligt, that´s it. 
 
Men nog om det. 
 
http://hd.se/helsingborg/2013/04/26/hundpromenad-slutade-i-blodigt/
 
DETTA är något som är helt sjukt. Läs artikeln så vet ni vad jag pratar om. 
Att inte ha försäkring på sin hund är bara ren idioti, att säga "mina hundar har aldrig varit sjuka bla bla bla" så jag behöver inte försäkringen, är inte någoin ursäkt till att säga upp den. För när det väl händer så blir det stora summor. 
Då kan man lika järna inte ha någon försäkning på sig själv för "jag gör aldrig illa mig".
 
Nu säger jag inte att detta inte är en otroligt tråkig händelse för den andra hunden som hoppade på dom här t vå borde genom gå en mental undersökning och sen ska ägaren till den hunden också genom gå nåogn slags mental undersökning och man ska testa dens ägarskap och se ifall han/hon ens är lämplig som ägare. 
För vid sådana här händelser så är det inte hundens fel, utan det är faktiskt ÄGARENS fel. 
Många säger "Mentaliteten är inte bra därför attackerade hunden" men då är det ju fortfarande människans fel som har avlat på en hona och en hane som inte har bra mentalitet. Så är det bara! Man kan under inga som helst omstädigheter skylla på en hund. Utan det är bara människans fel .
 
Jag har själv önskat att jag kan skylla på mig hund, att han " inte lär sig " osv osv. Men det kan jag inte göra för det är JAG som har fallerat i mitt ägarskap. Jag har otroliga problem med att min hund skäller på andra hundar, han skäller (som tur är) inte av aggresion utan för att han är otroligt osäker och nervös. Jag VET att det är mitt fel att han gör det, vad jag har gjort fel vet jag inte, en jag håller på att bättra på hans självförtroende och hjälpa honom komma över sin osäkerhet. 
och det går frammåt phew! För det är otroligt pinsamt att gå en promenad och sen möta en hund som inte bryr sig ett skit om min hund men min hund får "spader" och skäller som en tok. 
Tur är att det var länge sedan han fick ett sådant utbrott. Nu går det bara frammåt! 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: