HejEmma.blogg.se

2013-06-28
18:59:00

lololololol
Jag loggade in på blogg.se bara för ett par minuter sedan, men nu, nu när jag sitter och försöker skriva det jag hade på hjärnan så har jag glömt bort VARFÖR JAG LOGGADE IN!? Herregud. Vet att det var något intressant, roligt och en aning ifrågasättande mot Sveriges Samhälle och våran kultur. Men jaha. Här sitter man och skriver ledtrådar till det som jag egentligen skulle skriva om. 
 
Jag satt, eller stod jag kanske? kanske till och med gick när jag tänkte detta - Vad är det som får människor att inte kommunicera som vanligt folk? Fast vad är vanligt folk nu för tiden? Är en vanlig människa som äter frukost lunch och middag på klockanslagen 8, 12 och 18? Är en vanlig människa en person som har ett arbete förlagt mellan 8-17 och ledig på helgerna? Eller är det, det som gör en vanlig människa som alla andra, en person som följer med strömmen, gör det som "alla andra gör" gör lite roliga saker på fritiden bara för att lägga ut det på Facebook och checka in på "roliga" platser, och lagar mat för att visa hur duktig man är? 
 
Har absolut ingen aning vad andra definierar som en "vanlig människa", men för mig är en vanlig människa en person som är sig själv, trevlig och rolig att umgås med, eller prata med genom olika sociela medier. :) 
 
Här är en låt Eminem – Ass Like That Lyssa för fan! Jag gillar den. 
 
 
 
Jag har en fråga till er, ni som läser denna blogg, dagbok eller vad ni nu väljer att kalla detta ställe jag skriver ned bokstäver som bildar meningar och åsikter. 
 
När ni är stressade vad gör ni för att varva ner? För att finna detta lugn som gör att ni orkar nästkommande dag? 
 
Det jag gör är att skriva. Ni kanske tycker att många av mina inlägg är totalt meningslösa och ni finner kanske ingen som helst logik i det jag skriver, men för mig har det en mening. Skriver av mig min frustration, och sprida glädje när jag känner för det. 
Jag är absolut inte frustrerad varje gång jag skriver, men det händer. Det är omöjligt att vara glad och sprida glädje varje dag! 
 
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

I dagens samhälle är en vanlig människa en person som inte gör mycket ljud eller syns vilket är en ganska tråkig och blank människa med andra ord. Alla varvar ner på olika sätt och alla sätt funkar inte för varje person utan det gäller att hitta sin egna lilla metod och just det speciella som får en att slappna av och tänka på annat. Min rekommendation är att ignorera alla tankar om "vanligt" och istället fokusera på den personen du är/vill vara och leva på det för det mest farliga i dagens samhälle är folk som dömer och får folk att gå ifrån den personen dom egentligen är!

Mvh! /S

2013-06-29 @ 02:33:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: