HejEmma.blogg.se

2013-07-21
09:53:20

Lycka
Lycka. 
 
Ordet lycka har så många olika betydelser för alla människor. Jag tittar på nymo just nu och det är en "nevro och lyckoexpert" som sitter och pratar. Han förklarar och berättar hur lycka fördelas (eller fungerar). 
Exempel så gjorde han och hans team (Om jag hörde rätt) en undersökning. Dom gick runt på stan och gav random personer 40kr. 20kr skulle dom spendera på sig själva och 20kr skulle dom ge bort till någon annan. 
Sen ställde han frågan "Vilken av handlingarna gjorde dig mest glad/lyckling" Väldigt många svarade "Ge bort 20kr". 
 
Jag håller med till fullo! Jag är inte världens rikaste, lååångt ifrån. Men ifall jag ser att en vän saknar något, snus, mat, dryck ja vad som helst så har jag inga som helst problem att gå och köpa det. (Inom en rimlig summa och jag är 100% säker på att jag klara mig till nästa lön dvs) Känslan när jag har gjort min vän glad är den bästa känslan jag kan äga. Att göra ANDRA lyckliga och glada är enligt mig det bästa man kan göra för varandra. 
Men sen, så är det absolut inte lika kul när man bara ger och ger och får ingen respons tillbaka, med det menar jag inte bara ett "tack vad snällt du är" utan en likadan handling tillbaka. Jag kanske låter självisk men ifall ni tänker efter, skulle det vara så kul att bara ge och ge till en vän utan att vännen någonsin ger tillbaka med samma mynt? 
Att bara köpa en mjölk, kaffe eller till och med ett tuggumi betyder så mycket mer än vad man tror. 
 
Men då kommer vi in på  "Bara för att vi är vänner så behöver det inte betyda att man måste köpa saker till varandra" 
Nej absolut, det är väldigt sant men när man är vänner så faller det liksom naturligt ibland. Ett väldigt bra exempel är mellan mig och Vanja igår. 
För två dagar sedan så tog vi en öl, hon gick och satte sig medans jag gick in och beställde och betalade, inget problem med det överhuvudtaget. 
Och igår när vi var ute och gick med hund så blev vi sugna på cola, då gick hon in och köpte medans jag stannade ute med hund. Och se där, "skulden" löste sig utan att vi ens pratade om det. 
Jag skojade iofs om det, men det var inget "Jag betalade din cider, nu ska du betala min cola bitch"
 
 
 
 Denna låt ger jag till er för att pigga upp samtliga som haft en blötnatt!
Jag tycker inte synd om er utan ni för skylla er själva. 
 
Jag var och tränade tidigit imorse och mår prima,nu ska jag ut på promenad och må ännu bättre. 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: