HejEmma.blogg.se

2013-03-13
20:21:53

Otrevligt
Nu sitter jag här, med magen full av mat, gott som bara den! mmhhmmm! *Nigga flip flopp* 
 
Tittar på "Tunnelbanan" också, riktigt bra program! Svenska folket är väldigt hemska ibland alltså, fylla odrägliga pårökta, drogade människor som tror att dom kan göra precis vad dom vill? Förstår absolut inte det!
 
Människan som nyss var stöddig och dryg mot väktaren kanske i själva verket är världens trevligaste kompis och en kärleksfull partnet - nykter, varför varför VARFÖR ska man vara dryg och otrevlig mot människor som jobbar för att hålla reglerna som finns i samhället - Dom finns där för en anledning.
Nu säger jag inte att alla regler är vettiga, och jag säger inte att jag kan alla heller för den delen, eller stödjer dem. Men regler är regler! Man kan inte som ensam person bestämma själv vilka regler man kan följa, eller bara följa IBLAND. 
 
Jag har dock inte varit den som har följt reglerna i mina "unga år", men jag har lärt mig, nu är jag gammal och grå, som en torr gammal trasa, som man kan kliva på lite när som helst. Och nu inser jag varför man faktiskt har regler, dom är inte satta för att göra livet svårt eller bara för att jävlas! Nej utan för att göra samhället säkert för oss själva. 
 
Hur skulle det se ut ifall exempelvis snatteri vore lagligt? Inget skulle finnas att köpa, allt skulle vara gratis, och javisst, det skulle vara skoj! Men allt detta som är gratis måste ju någon göra, någon som får betalt. Men ifall allt i en affär är gratis varför ska man då jobba? Javisst hyran, men det är inte många timmar man arbetar då. 
Hela strukturen bygger på små regler som finns. 
 
Regler finns av en anledning 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: