HejEmma.blogg.se

2013-03-11
22:41:00

Förväntningar
Hade tänkt skriva om varför människan alltid skall testa gränser, men jag orkar inte. Om jag orkar så kör jag det ämnet imorgon. 
 
Men det jag kan ta upp är varför människor överlag skall misshandla sin kropp, hur du tolkar "misshandla" är helt upp till dig. Tänker du slag som misshandel, kanske droger? eller kanske tilloch med tatueringr eller piercingar?
Kan ju börja med att säga att om du tänker misshandel "slag"  så läs om det jag nyss skrev för fan. Jag skrev "varför skall människan misshandla sin kropp" inte "Varför slår människor varandras kroppar" Men ja det är också ett ämne som intresserar mig! 
 
Mental misshandel är också en gren för sig, och ganska intressant ifall man delar upp den mentala misshandel del för del! (Av min erfarenhet så är det oftast kvinnorna i ett förhållande som är offret i en sådana här situationer, vanligtvist hetrosexuella par, men det finns med all säkerhet ett mörkertal inom homosexualiteten) 
 
Mental misshandel yttrar sig först och främst med osäkerhet, antingen hos den som ÄR offret eller den som utövar denna mentala misshandel. Jag gissar på att det inte är offret som börjar. Men det är ju bara min åsikt! 
Finns oerhört många former av denna misshandel, så många att jag blir helt tom i huvudet av att tänka på alla sorter. Men en form är ju själsord "hora, slampa, fitta" osv osv. Listan kan bli lång! en annan form är ju små pikarna, "Jaså, ska du gå klädd sådär till jobbet?" Ja även den listan kan göras väldigt lång! 
 
Uscha jag kan skriva otroligt mycket om detta ämne, men kommer släppa denna också. 
 
Kan skriva om något annat istället, så som hmm ja. unicorns! Deras krafter är något utöver det vanliga eller hur? Det var faktiskt en väldigt nära vän till mig som bad mig skriva om dessa exotiska djur, deras horn, oh ja! Vilken magi, vilken stolthet. Önskar att det sprang runt unicorns bland svenska skogarna hela tiden. Det skulle göra alla så glada!
Men sen kommer jägarna och utrotar unicornens för deras magiska horn. och dom dör ut. Jani! 
Livet är kort - Lev med den ni älskar medans ni är unga. Lös era problem det kan inte bli värre än vad det redan är! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: