HejEmma.blogg.se

2013-03-28
11:25:38

Avföring
Jag och vän satt och pratade om varför bajs är ett sådant tabubelagt ämne. Liksom kiss/piss/urin är helt okej att prata om, men varför är inte bajs det? 
 
Men hallå - Både bajs och kiss är något som kommer ut ur kroppen. Bara att ibland luktar bajs värre än kiss. 
Vad beror detta tabu om bajs om? Är det bara för att det är fast och brunt? och att kiss är "vatten" ? 
 
Bajs är ju bara det som vi har ätit och det har ändrat form och lukt?! 
Bajs som bajs! alla bajsar och alla kissar. 
 
Jag förstår inte varför bajs är äckligt. kanske för att jag arbetar inom vården? jag har ingen aning, jag har aldrig tyckt att bajs är äckligt eller konstigt. Bara jag har handskar på ifall jag skall ta i bajs. man kan faktiskt smittas! 
 
Det jag har svårt för det är spya, ifall jag andas genom munnen så känner jag smakerna av spyan, och ifall jag andas genom näsan så känner jag lukterna vilket nästan är som smakerna. Usch! Jag kräktes en gång när jag "smakade" på en spya. lol. Missförstå mig rätt. 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: