HejEmma.blogg.se

2013-03-31
19:14:31

Arbete
En sak som jag har gått och tänkt på i flera månader är faktiskt "Varför ska man skriva på socialmedier/bloggar att man ska gå och jobba i x-antal timmar" ? 
 
Nu kommer säker flera av mina bekanta och vänner bli sura på mig och tro att detta är riktade mot er, men nej det är det ej, eller jo för jag undrar faktiskt varför?
 
Är det för att era vänner ska veta att ni jobbar så att dom inte ringer er? - Jag menar du måste/får inte svara i telefonen på arbetestid, då vet dom om du inte svarar att du arbetar. 
Eller är det ett slags bekräftelsebehov? - Att ni vill att alla ska veta att ni jobbar och tjänar pengar? Att det kanske i "Eran" värld är något konstigt och kanske rent av Gudomligt att ni arbetar? 
 
Missförstå mig rätt, det är kul att arbeta, men jag skriver inte på facebook/bloggen "Hej hej alla kära vänner idag ska jag arbeta 12:30 - 21, hörs efter det! Puss och kjam" 
Liksom kom igen, alla vet att ni inte stänger av mobilen på arbetestiden, ni kommer ändå sitta och smsa, vid fb, osv osv. Varför ens skriva "Vi hörs efter det" ? 
 
Har som sagt gått och tänkt på detta hur länge som helst. 
 
Jag tror ändå att det är något slags bekräftelsebehov, att ni vill att alla ska veta att ni faktiskt jobbar och inte bara sitter hemma, och sen får ni kommentarer såsom "Bra jobbat tjejen/killen". 
 
Nu kommer många säkert sitta och tycka illa om mig men som jag sa tidigare, jag VILL verkligen veta varför man skriver så,
Vad ger det er?
Varför inte bara skriva en gång att ni har ett jobb, räcker inte det? 
 
HEJ VÄRLDEN JAG HAR ETT ARBETE. Så nu vet hela världen om att jag har ett jobb. Kommer aldrig att informera er om den informationen igen, såvida jag inte klagar på att jag har långt att åka till arbetet ibland. Men det är absolut inte sammasak. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: