HejEmma.blogg.se

2013-04-07
13:11:14

One more time - Den vilda Lyssna för tusan
Just nu lyssnar jag på One More Time – Den Vilda , en helt underbar låt som ger mig lugn i en annars stressig miljö. Och som jag tycker att fler ska lyssna på! Dem är bra, lugn och jag älskar texten och hur sången är uppdelad. Helt underbar. Sen finns det ju en låt som handlar om "berg och dalar" Jag har försökt komma ihåg hur den går så jag kan googla texten men jag kommer fan i ihåg hur texten går. Tror det är vatten eller vattendrag i texten också. Någon som vet?! Har för mig att det är två kvinnor som sjunger denna låt. Står på en scen och showar. 
 
Jag vet inte vad jag ska göra idag, har jobbat natt och slutade 10 imorse, slumrade till under natten men vaknade snabbt som satan när nycklarna ramlade till golvet. 
Det är faktiskt ett jävligt bra trick när man arbetar natt. Man får ju slumra till lite för människor är inte nattvarelser i grund och botten. Nu pratar jag 2-5 minuter. inte SOVA utan SLUMRA. 
Man sitter i soffan/fottöljen (Nu är det ju om man planerar att slumra till) och så har man hämtat sina nycklar. Placerar dom i handen och låter handen ligga lite utanför soffan. Och när man slumrar till så slappnar handen av och nycklarna faller i golvet. Trust me. Man vaknar och tror att det är någon som öppnar dörren 04 på natten. 
Adrenalinet hjälper ju också kroppen att vakna. Krukset nu är att när adrenalinet går ur kroppen blir man trött. 
Det är nu man ska passa på att gå runt lite, eller om man röker gå ut och röka eller göra kaffe, om man ej kan göra det så drick något varmt. inte varm mjölk, nej för fan. 
 
Det är så jävla tråkigt att det är tystnadsplikt när man arbetar inom vården för det kan hända så otroligt roliga saker ibland, och inatt hände en sådan sak som man bara vill berätta för alla som man känner för det är så jävla kul. 
Men jag är inte dum och förstår varför den finns där, så nu ska ni inte få sådana tankar! Dummer. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: